ירקות מיקרו הם ירקות צמחיים שנקטפים לאחר שהתפתחו עלי הקוטילדון. הם משמשים במזונות כתוסף תזונה ועל הטעם שלהם ואת הערעור החזותי. הם יכולים לשמש גם כתבלינים וממתיקים בבישול. הם גם מקור נהדר של סיבים, וזה טוב לבריאות שלך.

בשביל מה עלעלים טובים?

עלעלים הם מקור נהדר לוויטמינים ומינרלים חיוניים. הם עוזרים לשמור על מערכת החיסון שלך חזקה ולהילחם במחלות כרוניות. הם גם עשירים בסידן, ברזל, אבץ ומגנזיום. עלעלים עמוסים גם בנוגדי חמצון. להלן מבט על כמה מהסוגים הפופולריים ביותר של עלעלים והיתרונות הבריאותיים שלהם.

עלעלים הם צמחים בגודל קטן. אתה יכול לגדל אותם במיכלים קטנים. מיכלי פלסטיק לפירות או ירקות, מגשי פאי אלומיניום או מיכלי אוכל צדפה עובדים היטב. הקפד להניח מגבת נייר מתחת למיכל כדי למנוע את דליפתה. לאחר מכן תוכלו לחתוך וליהנות מהעלעלים הטעימים שלכם.

לעלעלים יש טעם דומה לירקות מלאים, וניתן להוסיף אותם לסוגים רבים ושונים של ארוחות ושייקים. זנים רבים פריכים, ומוסיפים קראנץ ' לכריכים ושייקים. אחרים רכים, וניתן להוסיף אותם לתבשילי ביצים. בחר מגוון זה הכי טעים לך מגוון זה ייתן לך את התזונה המקסימלית. זה יאפשר לך להפיק את המיטב מהתזונה המיקרו-ירוקה שלך.

יש לקצור עלעלים תוך עשרה ימים עד שבועיים. לאחר שהם ינבטו, הם יתחילו לפתח עלים אמיתיים. קציר עלעלים ברגע שהם נובטים, וזכור לחתוך אותם ממש מעל האדמה! ברגע שהם נקצרים, הם לא יגדלו בחזרה. לאחר מכן תצטרך לשתול מחדש זרעים ואדמה חדשים כדי לגדול יותר.

מה לדעת על עלעלים?

עלעלים הם ירקות ירוקים זעירים שאתה מבשל ומוסיף לארוחות שלך. יש להם טעם טרי עשוי להיות תוכן מזין גבוה יותר מאשר ירקות בוגרים. כתוצאה מכך, הם תוספת נהדרת לכל דיאטה. למידע נוסף על מהם עלעלים וכיצד תוכלו לגדל אותם לארוחות שלכם.

ניתן לרכוש עלעלים בעלים במכולת שלך או כזרעים ממשתלת צמחים מקוונת. במקומות מסוימים מוכרים גם תערובות מיקרו-ירוקות מוכנות שתוכלו לשמור במקרר ולאכול מתי שתרצו. צמחים קטנים אלה קלים לגידול ודורשים מעט מאוד תחזוקה. הם מאוד תכליתי וניתן לגדל אותם במיכלים, בכל אקלים.

גידול עלעלים הוא קל ומהיר, והאספקה היחידה הדרושה היא מקור אור טוב, מיכל רדוד ומים. אם אתה חדש בגידול צמחים משלך, עלעלים הם פיתרון אידיאלי. הם דורשים תחזוקה מועטה והם מושלמים למגורים עירוניים. ניתן לגדל עלעלים במיכלים ואינם זקוקים לאדמה רבה, וזה חשוב אם אין לכם גינה.

עלעלים דומים לנבטים, אך גדלים אחרת. הם לא גדלים באדמה כמו נבטים, אבל הם עדיין ירוקים יותר, ואין להם את הסיכון של חיידקים או מחלות שמקורן במים. עלעלים נקצרים בדרך כלל ברמת הגבעול, אך ניתן להגיש אותם גם עם שורשיהם.

כיצד לבחור עלעלים באינטרנט?

אם ברצונך לרכוש עלעלים באופן מקוון, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לחקור את האפשרויות שלך. אתה יכול לבדוק את שוק האוכל המקומי שלך או עסקים מקוונים כדי לראות אילו עלעלים זמינים. כמו כן, תוכלו להציץ באתר החברה ובחשבונות המדיה החברתית. אתה יכול ללמוד הרבה על אופן גידול העלעלים האלה.

עלעלים מגיעים במגוון צבעים וטעמים. הם יכולים לסדר כריך או טוסט אבוקדו, והם תוספת נהדרת לסלטים. הזנים העשבוניים טעימים במיוחד ויכולים להפוך את הארוחה הבאה שלכם למיוחדת במיוחד. הם גם נהדרים לרעות ישר מהתיק.

אם ברצונך להעביר עלעלים, ניתן להירשם כמנוי לשירות מנוי מיקרו-ירוק. המחירים משתנים לפי אזור וכמה פעמים אתה רוצה את הירוקים נמסר. כמות העלעלים שאתה מקבל תלויה בחקלאי ובכמה שהם צריכים. חשוב לזכור שלעלעלים יש חיי מדף קצרים, ולכן יש לקצור אותם כשהם רכים. בדרך כלל, ירקות אלה מוכנים לקציר בעוד כ-14 יום.

כשמדובר בעלעלים, חשוב לבחור באלה המציעים את האיכות הגבוהה ביותר. רבים של מוצרים אלה יכול להיות יקר, אז אולי כדאי לך לשקול רכישת כמויות קטנות יותר בהתחלה. אם אתם מזמינים עלעלים לקייטרינג או למפגש משפחתי גדול, תוכלו לקנות אותם בכמויות גדולות. אונקיה אחת של עלעלים יכולה לכסות עשר צלחות או יותר. אפשר גם לקנות אותם כסלט עצמאי. במקרה שאתה מזמין עלעלים בכמויות גדולות, מומלץ לדבר עם חקלאים מקומיים מבעוד מועד.

למידע נוסף: alalim.co.il/